FANDOM

Cudzy1Jesteście więźniami. Rozsądek to tak naprawdę więzienie w waszym umyśle, przez które nie widzicie, że jesteście tylko trybikami w ogromnej maszynie. Pobudka! Po co być trybikiem? Bądźcie wolni, jak my.Cudzy2
― Mowa Jerome’a po masakrze na GCPD źródło

Jerome Valeska – były przywódca The Maniax i były więzień Arkham Asylum. Podczas odcinka „The Last Laugh” zostaje zamordowany przez Theo Galavana. W trzecim sezonie zostaje przywrócony do życia przez Diwighta (byłego pracownika Indian Hill).

Występowanie Edytuj

Sezon pierwszy Edytuj

Sezon drugi Edytuj

Sezon trzeciEdytuj

HistoriaEdytuj

HistoriaEdytuj

  • Lila Valeska pracowała w cyrku jako poskramiacz węży. Jej syn Jerome wychował się w nim. Jako dziecko był bity przez swoią matkę i jej kochanków. Nienawidził jej. Pewnej nocy Jerome zamordował ją. Podczas śledztwa wyszło na jaw że to on ją zabił. Trafił do azylu arkham, skąd w krótce został uwolniony przez Theodora Galavana, który jednocześnie uwolnił kilku innych psychopatów. Galavan założył gang „Maniax”. Zrobili wiele ataków m.in. atak na GCPD. Podczas ataku na charytatywny bal został zdradzony i zamordowany przez Theo Galavana. Natomiast zasłynął w całym Gotham. Wszędzie byli jego zwolennicy. Mieli nawet szpiegów na komisariacie policji. Wierzyli, że ożywią go. Ten dzień w którym zostanie przebudzony nazywali „Dniem Przebudzenia”. Uważali że Jerome to ich prorok. Pewnego dnia przywódca sekty, Dwight ożywił go przy pomocy 1000 woltów. Myśląc że Jerome nadal nie żyje, a wszyscy chcieli zobaczyć jego twarz nie wiedział co ma zrobić. W końcu potraktował to dosłownie, odciął mu twarz i uciekł. Jerome tam został. Policja zabrała go na komisariat. Tam niespodziewanie ożył. Przypiął sobie twarz, wysadził Dwighta i wyłączył zasilanie całego miasta.

Ciekawostki Edytuj

  • Postać Jerome’a to ukłon w stronę Jokera, najbardziej znanego nemezis Batmana stworzonego przez pisarza Billa Fingera oraz artystów Jerry’ego Robinsona i Boba Kane, pojawiającego się po raz pierwszy w Batman #1 (1940) jako pierwszy przeciwnik człowieka-nietoperza. W sezonie trzecim serialu "Gotham" blizny Jerome'a przypominają jego twarz.

C2U9KGFUAAE2523.jpg