FANDOM

Cudzy1Jesteście więźniami. Rozsądek to tak naprawdę więzienie w waszym umyśle, przez które nie widzicie, że jesteście tylko trybikami w ogromnej maszynie. Pobudka! Po co być trybikiem? Bądźcie wolni, jak my.Cudzy2
― Mowa Jerome’a po masakrze na GCPD źródło

Jerome Valeska – były przywódca The Maniax i były więzień Arkham Asylum. Podczas odcinka „The Last Laugh” zostaje zamordowany przez Theo Galavana. W trzecim sezonie zostaje przywrócony do życia przez Diwighta , który z powodu początkowego niepowodzenia , pozbawia go twarzy by dać początek kultu. (byłego pracownika Indian Hill).

Po ożywieniu wysadza jedną z głównych stacji elektronicznych w Gotham , powodując chaos i zamieszanie , jednocześnie sam próbuje zamordować Bruce Wayne'a. Nie udaje mu się to , i trafia po raz kolejny do Arkham Asylum , skąd po raz kolejny ucieka.

Po kolejnej ucieczce skupia się jedynie na wprowadzeniu szaleństwa i chasu w mieście. Porywa kilku ważnych urzędników , współpracuje z takimi zbirami jak Scarecrow czy Tretch.

Wkońcu , gdy udaje mu się odnaleść swojego kuzyna , rozpoczyna ,,przedstawienie" które ma na celu sterroryzować miasto. Polegało ono na posadzeniu ważnych urzędników , w tym burmistrza miasta , oraz jego kuzyna na krzesłach do których przyczepiona jest całkiem duża mieszanka materiałów wybuchowych. Odpala on także sterowiec wypełniony chemikaliami , tzw. ,,Gazem śmiechu" , które miały zakazić połowe miasta.

Niestety , Jerome ginie po nieudanej konfrontacji z detektywem James'em Gordonem.

Występowanie Edytuj

Sezon pierwszy Edytuj

Sezon drugi Edytuj

Sezon trzeciEdytuj

HistoriaEdytuj

  • Lila Valeska pracowała w cyrku jako poskramiacz węży. Jej syn Jerome wychował się w nim. Jako dziecko był bity przez swoją matkę i jej kochanków. Nienawidził jej. Pewnej nocy Jerome zamordował ją. Podczas śledztwa wyszło na jaw że to on ją zabił. Trafił do Azylu Arkham, skąd w krótce został uwolniony przez Theodora Galavana, który jednocześnie uwolnił kilku innych psychopatów. Galavan założył gang „Maniax”. Zrobili wiele ataków m.in. atak na GCPD. Podczas ataku na charytatywny bal został zdradzony i zamordowany przez Theo Galavana. Natomiast zasłynął w całym Gotham. Wszędzie byli jego zwolennicy. Mieli nawet szpiegów na komisariacie policji. Wierzyli, że ożywią go. Ten dzień w którym zostanie przebudzony nazywali „Dniem Przebudzenia”. Uważali że Jerome to ich prorok. Pewnego dnia przywódca sekty, Dwight ożywił go przy pomocy 1000 woltów. Myśląc że Jerome nadal nie żyje, a wszyscy chcieli zobaczyć jego twarz nie wiedział co ma zrobić. W końcu potraktował to dosłownie, odciął mu twarz i uciekł. Jerome tam został. Policja zabrała go na komisariat. Tam niespodziewanie ożył. Przypiął sobie twarz, wysadził Dwighta i wyłączył zasilanie całego miasta.

Ciekawostki Edytuj

  • Postać Jerome’a to ukłon w stronę Jokera, najbardziej znanego nemezis Batmana stworzonego przez pisarza Billa Fingera oraz artystów Jerry’ego Robinsona i Boba Kane, pojawiającego się po raz pierwszy w Batman #1 (1940) jako pierwszy przeciwnik człowieka-nietoperza. W sezonie trzecim serialu "Gotham" blizny Jerome'a przypominają jego twarz. Jerome pomimo wielu podobieństw nie jest Jokerem, można to wywnioskować po wypowiedzi David'a Mazouz który wciela się w Bruce'a Wayne'a.

C2U9KGFUAAE2523.jpg